MENU
Strona główna
Partnerzy
Realizacja 2005/06
Realizacja 2006/07
Realizacja 2007/08
Wizyty
 

Napisz do nas

 

 
 Korespondencja

KORESPONDENCJA DO SZKÓŁ PARTNERSKICH

Koordynatorzy działań: pp. A. Stępień, K. Zając, B. Bernat, A. Pacholec

Z okazji Świąt Bożego Narodzenia uczniowie przygotowali dla swoich kolegów ze szkół partnerskich prace plastyczne i karty świąteczne.

  

Wielkanoc stała się również okazją do przesłania pozdrowień europejskim partnerom.

Uczniowie korespondują ze sobą za pomocą poczty elektronicznej i tradycyjnej.

 Badania terenowe - wpływ kultury krajów partnerskich na rozwój kultury polskiej

BADANIA TERENOWE W WARSZAWIE

Koordynatorzy działań: pp. A. Stępień, M. Filipiak, I. Bisińska

  

Uczniowie klas IV-VI uczestniczyli w badaniach terenowych w Warszawie. Celem wyjazdu było poszukiwanie związków kultury polskiej z kulturą krajów partnerskich. Zwiedzając Zamek Królewski odkryliśmy wiele związków naszej historii z kulturą Włoch. Włoski malarz Canaletto pięknie uwiecznił ówczesną Warszawę na swoich obrazach. W komnatach królewskich widnieje wiele rzeźb odnoszących się do czasów rzymskich. Sztuka włoska była bardzo popularna w czasach króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Oglądane dzieła przypomniały nam o związkach naszej historii z historią Austrii za sprawą Króla Jana III Sobieskiego, który w roku 1683 ocalił Wiedeń przed zagładą Turków. Dzieje naszego narodu splatają się również z dziejami Niemiec. Niestety były to tragiczne lata dla Polski. Na makietach przedstawionych w muzeum widzieliśmy, jak wyglądała zbombardowana Warszawa, a szczególnie Stare Miasto i Zamek Królewski podczas II Wojny Światowej. Pod Kolumną Zygmunta widzieliśmy wystawę niedźwiedzi wykonanych z metalu. Każdy z nich ozdobiony był przez przedstawicieli innego kraju swoimi barwami narodowymi. Figury ustawione w kręgu symbolizowały dla nas dążenie do pokoju na świecie. My w tym roku korespondujemy z naszymi kolegami w krajach partnerskich. Sądzimy, że jeżeli będziemy zachowywać dobre stosunki międzynarodowe, nawiązywać rozmowy, to na świecie będzie panował pokój.

Uczniowie klas VIC i VID

 
  
  
  

Comenius Story

Koordynatorzy działań: pp. A. Stępień, K. Zając, B. Michalska

W ostatnim roku realizacji projektu powstaje historia dzieci, które przemierzają Europę odwiedzając kolejne miasta partnerskie. Opowieść piszą uczniowie w swoim języku i jest ona tłumaczona na język projektu - angielski. Historia jest pisana etapami i będzie również umieszczona na wspólnej stronie projektu.

Comenius Story

 O Parnterach

KULTURA KRAJÓW PARTNERSKICH: ARCHITEKTURA, SZTUKA, MUZYKA, WPŁYWY SPOŁECZNE

Koordynatorzy działań: pp. B. Bernat, M. Brzuzy, A. Pacholec, A. Stępień, A. Wachnicka, B. Michalska

Plakaty
Uczniowie klas V i VI podczas zajęć języka angielskiego tworzyli plakaty z najciekawszymi informacjami o krajach uczestniczących w projekcie.

  
     

Prezentacje
Na lekcjach informatyki w klasach VI powstają prezentacje ukazujące piękno krajów partnerskich.

Austria

Niemcy 1  Niemcy 2

Rumunia

Wielka Brytania 1  Wielka Brytania 2

Włochy

Kalendarz
Dzieci na zajęciach świetlicowych pod opieką wychowawców wykonały kalendarz na 2008 rok z charakterystycznymi budowlami krajów naszych przyjaciół.

Kalendarz 2008 (21 MB)

Przedstawienie "Ojczyzną jest język"
"Ojczyzną jest język" - taki tytuł miał montaż słowno-muzyczny, który odbył się w naszej szkole 3 marca 2008 r. Został przygotowany przez członków szkolnego koła recytatorskiego pod opieką p. Bożeny Michalskiej. Celem apelu było zainteresowanie nas pięknem ojczystego języka i przybliżenia wiedzy o Unii Europejskiej. Teraz już każdy z nas wie, kiedy np. nasz kraj stał się pełnoprawnym członkiem UE, z której symfonii pochodzi hymn UE, a także to że język polski jest jednym z 23 języków EU.
Uświadomiliśmy sobie (mówię tu w imieniu moich kolegów i koleżanek), że na ojczyznę składa się np. język, tradycje, dom rodzinny, historia, hymn, godło. Uważam, że program był interesujący i podobał się wszystkim.

Natalia Zielke - kl. VID