MENU
Strona główna
Partnerzy
Realizacja 2005/06
Realizacja 2006/07
Realizacja 2007/08
Wizyty
 

Napisz do nas

Opiekun strony:
Agnieszka Stępień

 

 
 

Niniejszy projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Wspólnoty Europejskiej w ramach programu Socrates Comenius. Treści samego projektu lub materiałów nie odzwierciedlają stanowiska Komisji Europejskiej czy Agencji Narodowej w danej sprawie, a w związku z tym ani Komisja Europejska, ani Agencja Narodowa nie ponosi za nie odpowiedzialności.

 
 Opis projektu

    Projekt ma na celu ukazanie rozwoju ludzkiej świadomości w oparciu o przedstawienie motywu światła i ciemności w dziełach kultury europejskiej. Realizacja tematu opiera się na poznawaniu i analizowaniu dzieł sztuki, muzyki i literatury w celu ukazania drogi rozwoju myśli człowieka podążającego w kierunku symbolicznego "światła" - oświecenia i wiedzy. W projekcie duży nacisk położymy na podstawowe zagadnienia związane z rozwojem społeczno-kulturalnym krajów biorących udział w projekcie. Uczniowie będą pracowali w grupach a efekty swojej pracy zaprezentują w swoim środowisku lokalnym, czym przyczynia się również do wzrostu świadomości społeczno-kulturalnej najbliższego otoczenia oraz własnej.

    W polskim projekcie uczniowie poznają i zanalizują dzieła literackie, w których motywem przewodnim jest rozwój myśli człowieka, który znalazł sposób na wydostanie się z ciemności i odnalazł drogę do światła. Końcowa prezentacja, w formie wystawienia wybranej przez uczniów sztuki, która ich zdaniem najbardziej realizuje temat projektu, zostanie zaprezentowana lokalnej społeczności: uczniom, nauczycielom, rodzicom i mieszkańcom osiedla oraz uczestnikom realizującym projekt w szkołach partnerskich.

    Efekty wspólnych działań szkół partnerskich zostaną umieszczone na specjalnie utworzonej stronie internetowej, zatytułowanej "Od ciemności do blasku", gdzie za pomocą "linków" będzie można zapoznać się ze wszystkimi działaniami projektowymi podjętymi przez uczestniczące w nim szkoły partnerskie.

 
 Cele projektu
  • Uczniowie zapoznają się z zasadami demokracji, organizacją społeczeństwa i stylem życia w państwach partnerskich
  • Uczniowie poszerzą horyzonty kulturowe porównując osiągnięcia różnych krajów europejskich w tej dziedzinie
  • Uczniowie zapoznają się z elementami rozwoju społeczeństw i dorobkiem kultury europejskiej, spróbują zrozumieć poznane treści przy pomocy analizy wybranego dzieła kultury europejskiej