Opiekun
strony:
Agnieszka Stępień
|
|
|
Niniejszy projekt
został zrealizowany przy wsparciu finansowym Wspólnoty Europejskiej
w ramach programu Socrates Comenius. Treści samego projektu lub
materiałów nie odzwierciedlają stanowiska Komisji Europejskiej czy
Agencji Narodowej w danej sprawie, a w związku z tym ani Komisja
Europejska, ani Agencja Narodowa nie ponosi za nie odpowiedzialności.
|
|
Opis
projektu |
Projekt ma na celu ukazanie rozwoju ludzkiej świadomości w oparciu
o przedstawienie motywu światła i ciemności w dziełach kultury
europejskiej. Realizacja tematu opiera się na poznawaniu i analizowaniu
dzieł sztuki, muzyki i literatury w celu ukazania drogi rozwoju
myśli człowieka podążającego w kierunku symbolicznego "światła"
- oświecenia i wiedzy. W projekcie duży nacisk położymy na podstawowe
zagadnienia związane z rozwojem społeczno-kulturalnym krajów biorących
udział w projekcie. Uczniowie będą pracowali w grupach a efekty
swojej pracy zaprezentują w swoim środowisku lokalnym, czym przyczynia
się również do wzrostu świadomości społeczno-kulturalnej najbliższego otoczenia oraz własnej.
W polskim projekcie uczniowie poznają i zanalizują dzieła literackie,
w których motywem przewodnim jest rozwój myśli człowieka, który
znalazł sposób na wydostanie się z ciemności i odnalazł drogę
do światła. Końcowa prezentacja, w formie wystawienia wybranej
przez uczniów sztuki, która ich zdaniem najbardziej realizuje
temat projektu, zostanie zaprezentowana lokalnej społeczności:
uczniom, nauczycielom, rodzicom i mieszkańcom osiedla oraz uczestnikom
realizującym projekt w szkołach partnerskich.
Efekty wspólnych działań szkół partnerskich zostaną umieszczone
na specjalnie utworzonej stronie internetowej, zatytułowanej "Od
ciemności do blasku", gdzie za pomocą "linków"
będzie można zapoznać się ze wszystkimi działaniami projektowymi
podjętymi przez uczestniczące w nim szkoły partnerskie.
|
|
Cele
projektu |
- Uczniowie zapoznają się z zasadami demokracji, organizacją społeczeństwa
i stylem życia w państwach partnerskich
- Uczniowie poszerzą horyzonty kulturowe porównując osiągnięcia
różnych krajów europejskich w tej dziedzinie
- Uczniowie zapoznają się z elementami rozwoju społeczeństw i
dorobkiem kultury europejskiej, spróbują zrozumieć poznane treści
przy pomocy analizy wybranego dzieła kultury europejskiej
|
|
|