|
|
Laboratoria przyszłości
O PROGRAMIE
Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów.
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii
i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności przez uczniów.
Więcej informacji o programie: https://www.gov.pl/web/laboratoria
W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoła otrzymała wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne
i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych.
Ramach programu zakupiono:
. Drukarkę 3d wraz laptopem
. Pracownia Druku 3D SkriLab Biblioteka modeli 3D lub robotów online
. Filamenty potrzebne do druku
. Zestaw edukacyjny z mikrokontrolerami UNO Starter Kit- w. podstawowe
. Aparat fotograficzny
. Kamerę
. Statyw
. Lutownicę
. Mikroport
. Mikrofon kierunkowy
. Gimbal do aparatu fotograficznego i kamery
. Zestaw oświetleniowy
. Dyktafon
. Roboty Photon z różnymi modułami
. BeCreo - zestaw z mikrokontrolerem
. LaboLAB
. LEGO Education SPIKE i BricQ Motion
. Zestaw: Scottie Go!
Informacje na temat realizacji można znaleść #Laboratoria przyszłości, #laboratoria przyszłości, laboratoria przyszłości
Laboratoria przyszłości w naszej szkole
2024/2045
Dnia 2 października w naszej szkole odbyło się koleżeńskie szkolenie dla nowych nauczycieli z zakresu wykorzystania sprzętu pozyskanego w ramach Laboratoriów przyszłości. Omówiliśmy możliwości zastosowania nowoczesnych technologii w codziennej pracy z uczniami. Wśród zaprezentowanych sprzętów znalazły się: drukarka 3D, Photon, magiczny dywan, Scottie Go, Be Creo, klocki LEGO, aparat, dyktafon.
Zaczynamy nowy rok szkolny. W pracy lekcyjnej, rewalidacji i w projektach edukacyjnych wykorzystujemy sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria przyszłości.
2023/2024
kwiecień
Z okazji Dnia Geografa klasa Vai i VIai wzięły udział w konkursie matematyczno- geograficznym "Liczy się Ziemia".
Światowy Dzień Ziemi to doskonała okazja, żeby połączyć swoją wiedzę przyrodniczą i umiejętności kodowania. Na lekcjach geografii odbyły się konkursy z wykorzystaniem elementów kodowania. Uczniowie z klas I-III podczas różnych gier, zabaw przyswajały sobie tematykę związaną z hasłem "Planeta kontra odpady sztuczne".Dzieci ze świetlicy dolnej i górnej, również wzięli udział w quizie z okazji Światowego Dnia Ziemi. Dodatkowo miały okazję skorzystać ze sprzętu zakupionego w ramach #LaboratoriumPrzyszłości.
marzec
PROJEKT "SZAFA" W KLASIE VB
Na lekcjach języka polskiego uczniowie klasy 5B omawiali powieść C. S. Lewisa pt. "Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa". Ich pracę z lekturą zwieńczył projekt edukacyjny "SZAFA", nawiązujący do niezwykłej szafy, dzięki której bohaterowie powieści przenosili się do magicznej krainy - Narnii. Zadaniem dzieci było zaprojektowanie i wykonanie szafy. Uczniowie wykazali się wielkim zaangażowaniem i pomysłowością, a także wiedzą o lekturze. Stworzyli swoje własne magiczne, pełne tajemnic i zagadek szafy. Ich prace charakteryzują się pomysłowością, fantazją i doskonałym wykonaniem. Projekt utrwalił wiadomości na temat lektury, ale też pokazał kreatywność piątoklasistów. Ich piękne dzieła można zobaczyć na wystawie w sali 206 oraz na zdjęciach. Do wykonania zdjęć na wystawę wykorzystaliśmy aparat zakupiony w ramach Laboratoriów przyszłości.
luty
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO
Dbaj o język i mów poprawnie, ładnie, wyraźnie oraz dokładnie, bo kto nie ćwiczy często języka, ten się w mówieniu potem potyka.
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to coroczne święto obchodzone 21 lutego. Zostało ustanowione przez UNESCO 17 listopada 1999 r. Święto ma służyć promocji języka ojczystego oraz uświadomieniu społeczeństwu, jak ważne jest prawidłowe posługiwanie się językiem ojczystym w życiu codziennym.
W środę 21 lutego w obchody Dnia Języka Ojczystego włączyli się uczniowie klasy IVAi. Podczas lekcji języka polskiego poznawali tajniki wiedzy o języku polskim. Czwartoklasiści poznali dzieje polszczyzny, ciekawostki dotyczące języka polskiego. Aktywnie rozwiązywali ćwiczenia poprawnościowe, językowe oraz ortograficzne. Wzięli udział w klasowych konkursach. Uczniowie z zainteresowaniem obejrzeli prezentację multimedialną, a także rozwiązali quiz. Uczestniczyli także w zabawach z językiem. Młodzież ochoczo powtarzała rymowane wyrazy, gimnastykowała swój język i próbowała recytować "łamańce językowe". W trakcie zajęć wykorzystaliśmy dyktafon zakupiony w ramach Laboratoriów przyszłości, aby nagrać recytacje uczniów.
Zróżnicowane zadania, ciekawostki dotyczące języka polskiego zaktywizowały uczniów, wszyscy świetnie się bawili. Uczniowie uświadomili sobie, że język polski jest naszym skarbem oraz symbolem narodowym i wszyscy powinniśmy o niego dbać.
styczeń
30 stycznia uczniowie klasy 3 ai podczas zajęć rozwijających utrwalali umiejętność odczytywania, ustawiania godzin na zegarze oraz rozwiązywania zadań tekstowych związanych z czasem. Zadaniem dzieci było kodowanie robota Photon tak, aby dojechał do prawidłowych odpowiedzi znajdujących się na zegarach.
10 stycznia klasa 3bi za pomocą robota Photon kształtowała umiejętności pamięciowego obliczania mnożenia i dzielenia w zakresie 100.
grudzień
21.12.2023. Na lekcji języka angielskiego uczniowie ćwiczyli umiejętność przedstawiania siebie i innych. Wykorzystywali w tym celu dyktafon.
Świąteczny slalom Photona
19 grudnia uczniowie klasy 3ai uczestniczyli w kolejnych zajęciach z cyklu "Kombinuję i koduję - edukacja matematyczna z elementami kodowania". Uczniowie poznali popularną aplikacje Scratch, która umożliwia programowanie robota. Sterowanie Photonem pomiędzy świątecznymi przeszkodami okazało się doskonałą zabawą i okazją do odkrywania możliwości, jakie daje sprzęt zakupiony dzięki programowi Laboratoria Przyszłości.
13.12.2023- Lekcja angielskiego i geografii
Klasa 6a połączyła swoje siły i zmagała się z zagadkami geograficznymi świata i Polski posługując się nie tylko językiem polskim, ale również angielskim. Wykazać się musiała również elementami kodowania.
Dnia 11.12.2023 odbyła się lekcja języka angielskiego w klasie 7bi z wykorzystaniem robota PHOTON.
Podczas zajęć uczniowie powtarzali i utrwalali znajomość czasowników nieregularnych w formie past simple i past participle .
Na planszy zostało umieszczonych i ponumerowanych 25 czasowników nieregularnych w formie podstawowej. Po wyciągnięciu losu z numerem czasownika zadaniem uczniów było dotrzeć zaprojektowanym odpowiednio robotem do tego czasownika i odgadnąć dwie jego formy: formę past simple i past participle.
Uczniowie rywalizowali o zdobycie jak największej ilości punktów za poprawną odpowiedź , którą zapisywali w tabeli wyników.
listopad
29 listopada uczniowie klasy V ai na lekcji języka polskiego pracowali z lekturą pt. "Chłopcy z Placu Broni", a następnie, na podstawie fragmentów książki, projektowali i tworzyli z klocków LEGO makietę Placu Broni. Podczas pracy w zespołach wszyscy wykazali się ogromną kreatywnością oraz umiejętnością selekcjonowania potrzebnych informacji.
Zajęcia odbyły się w ramach projektu #Laboratorium Przyszłości
Kto pierwszy? Matematyczne zawody robotów z Laboratorium Przyszłości
28 listopada uczniowie klasy 3ai zrealizowali trzecie zajęcia innowacji pt. ,,Kombinuję i koduję - edukacja matematyczna z elementami kodowania". Uczniowie doskonalili umiejętność szybkiego dodawanie i odejmowania w pamięci oraz sterowania robotem PHOTON. Zawody polegały na dotarciu robotem do prawidłowego wyniku szybciej niż przeciwnik.
W dniu 21.11.2023, podczas jednej godziny lekcyjnej, zostały przeprowadzone zajęcia języka angielskiego w klasie 5ai.
Podczas zajęć za pomocą właściwie zaprogramowanego robota Photon uczniowie doskonalili umiejętność porównywania osób, zwierząt i przedmiotów z użyciem wcześniej poznanych przymiotników w stopniu wyższym i najwyższym.
Dnia 10-11-2023r. w ramach realizacji programu Laboratorium Przyszłości uczniowie klas 7ai rozwiązywali quiz wiedzy o Narodowym Święcie Niepodległości z wykorzystaniem robota Photon. Uczniowie utrwalali z robotem edukacyjnym wiadomości na temat tego święta. Wykorzystali Photona do programowania. Prezentowali jego drogę do wyznaczonego punktu - właściwej odpowiedzi znajdującej się na macie edukacyjnej. Z dużym zaangażowaniem każdy uczeń chciał zaprogramować robota, uważnie obserwował jego drogę. Posługiwanie się robotem rozwija myślenie abstrakcyjne i sekwencyjne, a także orientację kierunkową na płaszczyźnie.
Dnia 10-11-2023r. w ramach realizacji programu Laboratorium Przyszłości uczniowie klas 7ai korzystali z klocków konstrukcyjnych LEGO Spike Essential. Korzystając z instrukcji, budowali roboty, które samodzielnie poruszały się po naszej klasie, ale także projektowały własne modele. Były to bardzo ciekawe zajęcia, podczas których nauka została połączona z zabawą, gdyż zestawy LEGO zostały zaprojektowane tak, aby rozwijać kreatywność uczniów.
Język polski w klasie 4a z Laboratoriami Przyszłości w tle
Lekcja kleksografii z wykorzystaniem aparatu fotograficznego? Czemu nie?
Ostatnio na lekcjach języka polskiego omawialiśmy lekturę Jana Brzechwy pt. "Akademia Pana Kleksa". Dowiedzieliśmy się, że obok przędzenia liter czy leczenia chorych sprzętów w Akademii odbywały się także lekcje kleksografii. Zamarzyło się nam, aby chociaż na chwilę poczuć się jak uczniowie pana Ambrożego.
Podczas zajęć najpierw wykonaliśmy kleksy w "tradycyjny" sposób, wykorzystując kolorowy atrament. Wszyscy z wielką ciekawością i zaangażowaniem przystąpiliśmy do pracy. Ciekawiło nas, co uda się wydobyć z na pozór niekształtnych plam. Zabawa była przednia. Czuliśmy się tak, jakbyśmy naprawdę byli uczniami Akademii. Najciekawsze było to, że każda praca była inna. Jedni w swoim kleksie widzieli motyla, ducha, inni ptaka czy obłoczek. Później zrobiliśmy klasową wystawę naszych dzieł i uwieczniliśmy naszą pracę na zdjęciach wykorzystując aparat z Laboratorium przyszłości.
To była naprawdę przyjemna lekcja. Nie dość, że świetnie się bawiliśmy, to jeszcze pod koniec zajęć pani powiedziała, że każdy z nas zasłużył na nagrodę. Oczywiście w postaci piega.
Nasze "dzieła" możecie podziwiać na zdjęciach.
Uczniowie klasy 4Ai
SZLAKIEM STASIA I NEL - LEKCJA GEOGRAFII I JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE VIAi #LaboratoriumPrzyszłości
Co ma wspólnego geografia i język polski? Okazuje się, że bardzo dużo. Ostatnio przekonali się o tym uczniowie klasy VIAi. Wzięli bowiem udział w lekcji geografii, na której przypomnieli sobie wiadomości o Afryce - jej położeniu, ukształtowaniu powierzchni oraz utrwalili posługiwanie się mapą. Zdobyte wiadomości wykorzystali na lekcji języka polskiego dotyczącej lektury "W pustyni i w puszczy" Henryka Sienkiewicza. Szóstoklasiści z pomocą photona wytyczali trasę, którą przebyli bohaterowie książki. Przygotowane latawce z nazwami miejsc i wskazówkami, posłużyły im do zaprojektowania szklaku wędrówki Stasia i Nel przez Afrykę. Uczniowie korzystając z mapy oraz tekstu lektury poradzili sobie z zadaniem znakomicie. Szóstoklasiści "zwiedzili": Port - Said, Medinet, Faszodę, Górę Lindego, kraj Wa - himów i wiele innych niesamowitych miejsc. Dodatkowe zadanie dla uczniów polegało na przyporządkowaniu do nazw miejsc odpowiednich wydarzeń z lektury. Te lekcje sprawiły dzieciom dużo radości. Uczniowie pracowali z zapałem i zaangażowaniem.
Anna Rudny,
Karolina Pawelec,
Justyna Wojdakowska
październik
Dnia 25.10.2023r. uczniowie klasy 4ai na lekcji matematyki kształtowali umiejętność mnożenia liczb z wykorzystaniem robota Photon.
24 października uczniowie klasy 3ai zrealizowali drugie zajęcia innowacji pt. ,,Kombinuję i koduję - edukacja matematyczna z elementami kodowania". Uczniowie doskonalili umiejętność wydawania precyzyjnych poleceń posługując się pojęciami pion, poziom, skos oraz zapisywania ich jako program i funkcja w celu sterowania robotem PHOTON.
Od 16 października obchodzimy tydzień kodowania. W związku z tym uczniowie klasy 5ai uczyli się kodowania wykorzystując w tym celu grę dydaktyczną ScottieGo oraz LEGO Spike.
Uczniowie klas siódmych,na lekcji chemii, mieli za zadanie rozdzielić mieszaniny za pomocą odpwiednich sposobów. Wykorzystali do tego moduł Labolab.
4.10 uczniowie klasy 5ai doskonalili kompetencje z zakresu programowania wykorzystując w tym celu grę Scottie Go.
Uczennice klasy 5ai w ramach koła Młodzi odkrywcy nowych technologii wykonały prosty projekt przy użyciu LEGO Spike Essential. Dziewczynki stworzyły z klocków model karuzeli, do którego napisały program, który umożliwił poruszanie się obiektu.
Uczniowie klas piątych, w ramach lekcji terenowych, uczyli się korzystania z mapy oraz wykorzystali aparat, aby wykonać na zajęciach swoją fotomapę parku.
Klasa 3bi odwiedziła 2 października Ranczo Rajec z alpakami. Podczas wycieczki kształcona była empatia względem zwierząt, stymulowanie rozwoju ruchowego i zmysłów.
wrzesień
W piątek 29.09.2023r. uczniowie klasy 5b oraz 7bi pojechali do Muzeum Wsi Radomskiej na ognisko integracyjne z okazji Dnia Chłopaka. Pogoda sprzyjała, humory dopisały i zabawa była przednia. Wszyscy uczniowie wrócili zadowoleni i czekają na kolejne klasowe wyjście. Te radosne chwile zostały utrwalone aparatem i kamerą z programu Laboratoria przyszłości.
28 września uczniowie klasy V ai uczestniczyli w zajęciach z języka polskiego, odbywających się w ramach zastępstwa na lekcji języka angielskiego. Podczas zajęć tworzyli z klocków LEGO budowle wg instrukcji oraz wg własnych pomysłów. Następnie redagowali swobodne teksty inspirowane zbudowanymi konstrukcjami. Zajęcia odbyły się w ramach projektu #LaboratoriumPrzyszłości.
Dnia 28.09.23r. uczniowie klasy 5ai zaprojektowali wnętrze pokoju przy użyciu drukarki 3d. Chłopcy zaprojektowali stolik, fotel oraz telewizor w programie 3D Playground.
28.09.2023 roku klasa IVai udała się na wycieczkę do manufaktury słodyczy. Podczas tego wydarzenia dzieci wykorzystały aparat fotograficzny i kamerę w celu utrwalenia umiejętności korzystania z w/w sprzętu do dokumentowania wydarzeń klasowych.
25 września 2023 r. na lekcji religii uczniowie klasy V ai doskonalili umiejętności konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków LEGO pozyskanych z programu Laboratorium Przyszłości. Celem zajęć było pobudzanie wyobraźni, spostrzegawczości oraz kreatywności. Budując konstrukcje z klocków, każdy uczeń mógł stać się architektem świata wykreowanego wg własnej wyobraźni.
25.09 uczennice klasy 5a doskonaliły kompetencje kreatywne poprzez zaprojektowanie prostego modelu w drukarce 3d. Dziewczynki nauczyły się projektować w programie graficznym oraz zapoznały się z budową drukarki 3D.
23 września uczniowie klasy 3ai podczas zajęć rozwijających próbowali znaleźć odpowiedź na pytanie: "W jakim języku mówią roboty?". Były to pierwsze zajęcia, podczas których realizowano innowację pt.: "Kombinuję i koduję - edukacja matematyczna z elementami kodowania". Uczniowie z radością i dużym zainteresowaniem wykonywali zadania dotyczące układania poleceń używanych w celu sterowania robotem Photon.
Uczniowie na zajęciach chemii wykorzystali moduł zestawu LaboLab z programu #LaboratoriaPrzyszlosci do określenia gęstości wybranych substancji. Zadanie to należało zrobić wykorzystując materiały pomocnicze, plansze, swoją wiedze i odpowiednie przyrządy.
Na zajęciach rewalidacji uczniowie mają możliwość ćwiczyć sprawność manualną oraz koncentrację przy pomocy klocków LEGO Education SPIKE.
Podczas zajęć indywidualnych uczniowie rozwiązywali łamigłówki z Photonem.
20 września uczeń klasy 3ai pomagał podczas nagrywania i fotografowania akademii poświęconej rodzinie Ulmów - SPRAWIEDLIWI WŚRÓD NARODÓW ŚWIATA. Wykorzystał do tego sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
15 września w świetlicy obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Celem tego wydarzenia było: rozwijanie pomysłowości, kreatywnego myślenia , zintegrowania grupy oraz uświadomienie, że kropka towarzyszy nam w codziennym życiu. Dzieci obejrzały film: "Kropka", były też zawody sportowe oraz działania plastyczno-techniczne. Wszyscy uczniowie wykazali się dużą kreatywnością i z chęcią uczestniczyły w zajęciach, podczas których wykorzystali sprzęt zakupiony w ramach Laboratorium Przyszłości. #labaoratoriumprzyszłości
Na zajęciach geografii uczniowie wykorzystując Photona programowali trasę za pomocą kierunków geograficznych i znaków kartograficznych poznanych w czasie lekcji
CZERWIEC
2022/2023 Angielski z Photonem
Uczniowie klasy 2bi myślami są już na wakacjach. Dlatego na ostatniej lekcji języka angielskiego utrwalili słownictwo związane z tematem 'On Holiday'.
#LaboratoriumPrzyszłości
Uczniowie klasy 3ai ćwiczyli wymowę głoski 'v'. Śpiewali piosenkę:It's summer time. Wykorzystali na lekcji
elementy programowania z wykorzystaniem robota Photon.
Lekcja z LEGO
Podczas lekcji informatyki, uczniowie klas 6ai, 6bi korzystali z LEGOR Education SPIKET Prime zakupionego przez szkołę w ramach programu #LaboratoriumPrzyszłości. Są to kolorowe klocki, łatwy w użyciu sprzęt i intuicyjne programowanie metodą "przeciągnij i upuść" w języku opartym na Scratch. System ten przez zabawę?? uczy krytycznego myślenia i rozwiązywania złożonych problemów, nie pozwalając uczniom nudzić się nawet przez chwilę, bez względu na stopień ich zaawansowania.
W klasie 2bi uczniowie również z wielkim zaangażowaniem korzystali z zestawów Lego
Na zajęciach indywidualnych uczeń doskonalił wiedzę z zakresu projektowania przy pomocy gry BeCreo.
MAJ
Uczniowie klas siódmych realizowali projekt "znam swoją dzielnicę". Na na zajęciach terenowych zapoznawali się z położeniem ulic. Uczyli się również, kto jest patronem danej ulicy. Zdjęcia zrobione podczas lekcji, wykorzystali do zrobienia planu okolicy.
9 maja obchodzimy Światowy Dzień Unii Europejskiej. Z tej okazji w naszej szkole zorganizowaliśmy Dzień Europejski. Uczniowie zaprezentowali zwyczaje, atrakcje turystyczne, dania narodowe poszczególnych krajów. Wśród przedstawianych państw znalazły się: Włochy, Wielka Brytania, Holandia, Belgia, Szwajcaria, Hiszpania i wiele innych. Wszyscy uczniowie zaangażowali się w realizację tego przedsięwzięcia. To był pierwszy Dzień Europejski w naszej szkole, ale na pewno nie ostatni..????
Zdjęcia z tego wydarzenia wykonane przy użyciu sprzętu zakupionego w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości,zostały umieszczone na FB
KWIECIEŃ
28.04.2023r uczniowie klasy 6bi na lekcji matematyki utrwalali wiadomości o procentach wykorzystując interaktywnego robota zakupionego w ramach #LaboratoriaPrzyszłości. Losowali zadania, zamieniali liczby na procenty i procenty na liczby, wyznaczali trasę Photona i wykonywali napotkane na trasie zadania. Uczniowie doskonalili swoje umiejętności matematyczne w połączeniu z programowaniem, dobrze się przy tym bawiąc.
22 kwietnia na całym świecie obchodzone jest wyjątkowe święto- Dzień Ziemi. Dzieci ze świetlicy włączyły się w obchody tego święta, których celem było: promowanie postaw ekologicznych oraz zwiększenie świadomości na temat zagrożeń, jakie dotykają naszą planetę. Uczniowie wykonywali prace plastyczne, przypomnieli sobie o podstawowych zasadach segregacji śmieci, rozwiązywali quizy, łamigłówki i zagadki ekologiczne. Na zajęciach wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach #laboratoriumprzyszłości. Dzieci kodowały Photona i odpowiadały na pytania. Uczniowie byli zainteresowani i aktywni podczas wykonywania zadań.
Na lekcjach geografii w kwietniu uczniowie zapoznawali się z przemianami zachodzącymi w radomskim przemyśle. Na zajęciach terenowych, poznawali symbole radomskiego przemysłu, znajdujące się w róznych częściach miasta.
W czwartek 20.04.2023 r. uczniowie klasy 1ai rozwijali umiejętności matematyczne -dodawanie i odejmowanie w pamięci w zakresie 20.
Przy użyciu Photona uczniowie chętnie uczestniczyli w zabawie .
Nie jest to łatwe zadanie opanować czasowniki nieregularne w języku angielskim ?? Na szczęście uczniowie klasy 6b dzielnie się ich uczą. Dodatkowo wykorzystują sprzęt zakupiony w ramach #laboratoriumprzyszłości .
Przyjemne z pożytecznym.
We wtorek 04.04.2023 r.uczniowie naszej szkoły "polowali" na króliczka wielkanocnego. Utrwalali słownictwo związane z tradycjami wielkanocnymi w języku angielskim oraz dokumentowali przebieg tej nietypowej lekcji.
MARZEC
Wiosenne przebudzenie
Klasa IIIai wykorzystała aparat fotograficzny, aby stworzyć kompozycje zdjęć o tematyce wiosennej
Let's talk. Ćwiczenie umiejętności mówienia.
30.03.2023 klasa szósta na lekcji angielskiego skorzystała z pomocy naukowych zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości.Cele lekcji torozwijanie umiejętności mówienia z wykorzystaniem czasu Past Simple
ćwiczenie umiejętności programowania z wykorzystaniem robota edukacyjnego Photon
Zasady zdrowego odżywiania
Klasa 2bi poznała zasady zdrowego odżywiania. Uczniowie dowiedzieli się jakie produkty powinny znaleźć się w ich diecie oraz których artykułów spożywczych należy unikać. W celu podsumowania zajęć klasa przygotowała piramidy żywieniowe.
Lekcja została przeprowadzona na podstawie materiałów otrzymanych od banku PKO BP:
"Apetyt na zdrowie" oraz "Ruszaj po zdrowie", a zdjęcie prac wykonane aparatem fotograficznym, zakupionym w ramach programu #Laboratoriumprzyszłości.
Food around the world
24.03.2023 uczniowie klasy IVb na lekcji jezyka angielskiego utrwalali słownictwo związane z produktami spożywczymi. Sami wykonali rysunki, do których miał dojechać "głodny" robot. Następnie wszyscy powtarzali wyrazy po angielsku.
Projektowanie gier
22.03.2023 uczniowie klasy IVaii na zajeciach wykorzystujac elementy Lego oraz Photona projektowali grę. Wymyślali wspónie jej zasady i regulamin. Na koniec zagrali w nią. r
Quiz
22.03.2023 uczniowie klasy IIIbi rozwiązywali programujac Photona, rozwijali umiejętności udzielania poprawnej odpowiedzi na pytania.
Lekcja SKO
21 marca w naszej szkole odbyły się lekcje SKO dla klas drugich i trzecich. Zajęcia przeprowadziły panie z banku PKO BP. Uczniowie dowiedzieli się jak oszczędzać pieniądze, gdzie ulokować zebrane fundusze oraz poznali polskie banknoty. Dzieki wykorzystaniu aparatu fotograficznego, uczniowie przygotowali relacje na blog SKO.
Zdjęcia z tego wydarzenia można obejrzeć na blogu SKO
Obliczenia zegarowe
14.03.2023. Kształtowanie umiejętności dokonywania obliczeń zegarowych i rozwiązywania zadań z tekstem. było celem zajęć w ramach edukacji matematycznej w klasie IIIbi. Uczniowie do pomocy użyli Photona.
Zabawy sportowe
Uczniowie klas 6 -8 wzięli udział w zawodach sportowych. Zabrali ze sobą aparat w celu wykonania zdjęć, na podstawie których powstało sprawozdanie z tego wydarzenia.
Photon -mój przyjaciel
Podczas Dnia Otwartego szkoły uczniowie, w ramach promocji szkoły, zaprezentowali uczestnikom możliwości robota. Dzieci chetnie próbowały sterowania i prowadzenia Photona,
Zapraszamy do obejrzenia relacji z Dnia Otwartego tutaj- na kanale youtube
Fascynujący druk
W dniach 1,8 marca uczniowie klasy 4a w ramach zastępstwa uczestniczyli w zajęciach z wykorzystaniem drukarki 3D.
Głównym celem było rozwijanie wyobraźni przestrzennej oraz kształtowanie umiejętności posługiwania się narzędziami do druku 3D.
Elementy programowania
02.03.2023 Kierowanie trasą robota to doskonały sposób na połaczenie kodowania z orientacją w przestrzeni i na planszy. Na zajęciach rewalidacyjnych uczeń zapoznawał się z możliwościami tego urządzenia.
LUTY
Druk 3D
28.02.2023 uczniowie klasy 4a uczestniczyli w zajęciach z wykorzystaniem drukarki 3D.
Zapoznali się z przebiegiem drukowania, zasadami bezpieczeństwa podczas pracy drukarki. >
Present Perfect czy Past Simple?
Uczniowie klasy 7a gr.1 na ostatniej lekcji języka angielskiego ćwiczyli konstrukcję zdań w tych dwóch czasach. Zadaniem uczniów było uzupełnianie luk w zdaniach z kart rozłożonych na macie, a następnie kodowanie Photona i układanie domina.
#Laboratoriumprzyszłości
Obserwacje przyrody
07.02.2023 na zajęciach rewalidacyjnych, dzięki stacji pogodowej uczeń kształcił swoje zdolności obserwacyjne, zapaznał się z urządzeniami wspomagającymi obserwację, a także poznawał pracę metereologa.
Programowanie robota
07.02.2023 na zajęciach rewalidacyjnych uczeń programował Photona. Poprzez takie działania rozwijał umiejętności wskazywania związków przyczynowo skutkowych.
Ortografia z Photonem
01 02.2023 klasa IIIai wykorzystała robota Photon, w utrwaleniu zasad pisowni wyrazów z "ż".
STYCZEŃ
Dokąd prowadzisz, Henryku Sienkiewiczu?
31 stycznia 2023 r. uczniowie klasy Vlll ai rozpoczęli przygodę z lekturą ??"Quo vadis". Pracując w grupach na lekcji języka polskiego, przygotowali zadania dotyczące elementów świata przedstawionego w powieści. Następnie kodowali Photon i szukali poprawnych odpowiedzi rozłożonych na macie. Podczas przygotowania zadań oraz ich rozwiązywania wszyscy wykazali się doskonałą znajomością treści lektury, a przy tym świetnie się bawili.??
Zajęcia odbywały się w ramach #LaboratoriumPrzyszłości
Międzynarodowy Dzień Lego
Święto tych niezwykłych klocków przypada na 28 stycznia. Uczniowie klasy 3ai budowali z klocków Lego własne konstrukcje, z wykorzystaniem których tworzyli scenki. Swoje dzieła uwiecznili robiąc zdjęcia przy pomocy aparatu fotograficznego zakupionego w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.
27.01.2023 w bibliotece szkolnej odbyła się promocja "Książka na pochmurne dni". Uczniowie klas ósmych i siódmych wykorzystali aparat fotograficzny.
26.01.2023 na lekcji matematyki odbyła się lekcja "Figury geometryczne". Uczniowie powtarzali materiał wykorzystując swoją wiedzę podczas kierowania robotem.
24.01.2023 W oddziale przedszkolnym zagościł robot Photon. Uczniowie zapoznali sie z jego obsługą i elementami kodowania.
19.01.2023 i 26.01.2023 na lekcjach religii uczniowie powtarzali wcześniejsze zagadnienia, wykorzystując programowanie robota Photon.
19.01.2023 Uczniowie na lekcji j.angielskiego In the kitchen- Gotowanie i przepisy kulinarne.
programowali robota Photon w taki sposób, aby znalazł na macie nazwy produktów, które podano w przepisie kulinarnym.
16 stycznia odbył się konkurs z języka angielskiego The Best Reader. Pomocny okazał się dyktafon zakupiony dzięki Laboratoriom przyszłości.
12 stycznia 2023 podczas zajęć indywidualnych uczeń pogłębiał wiedzę z zakresu programowania. Utrwalił pojęcia z zakresu urządzeń wyjścia i wejścia oraz zapisywania prostych programów.
Okres Świąt Bożego Narodzenia to szczególny czas w roku. Uczniowie klas Iai i Ib mieli okazje wykazać się wiedzą na temat tradycji bożonarodzeniowych nie tylko w czasie zajęć lekcyjnych, ale również w czasie zwiedzania wystawy "Szopki bożonarodzeniowe z całego świata". Dzieci zachwycały się różnorodnością prezentowanych szopek. Fotografowały te najpiękniejsze aparatem zakupionym w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.
Uczniowie kl Iai, Ib zwiedzili wystawę Polska w czasach PRL-u. Z zainteresowaniem oglądali zdjęcia Radomia z tego okresu, przedmioty wyprodukowane w największych zakładach radomskich np: Radoskór, Odlewnia Radomska, Radomska Wytwórnia Telefonów Mieli okazję robić zakupy na kartki w zainscenizowanym sklepie, skorzystać z telefonu stacjonarnego . Obejrzeli wyposażenie mieszkania i szkolnej klasy. Atrakcją wystawy okazał się neon dawnego sklepu Kasia na ul. Żeromskiego. Chwile te zostały zapisane na zdjęciach.
05 stycznia 2023r. podczas zajęć rewalidacyjnych uczeń korzystał z LEGO Spike Essential. Chłopiec zbudował pojazd oraz stworzył program, dzięki któremu samochód mógł się przemieszczać. Głównym celem zajęć było doskonalenie umiejętności programowania.
4.01.2023 w oddziale przedszkolnym dzieci budowały dom, używając klacków Lego. Przez zajęcia konstrukcyjne ćwiczyly umiejętności kreatywne i techniczne
3.01.2023 Uczniowie klasy 3 bi podczas lekcji korzystali z dyktafonu. Nagrywali swije recytacje. Uczyli się obsługi tego urzadzenia- nagrywali i odtwarzali dźwięk.
GRUDZIEŃ
Wkrótce Boże Narodzenie.
13 grudnia 2022r. podczas lekcji języka polskiego dla obcokrajowców uczniowie poznali słownictwo związane ze Świętami Bożego Narodzenia. Utrwalili poznane słowa poprzez kodowanie drogi dla robota Photon, np. od Mikołaja do choinki, następnie wypowiadali nazwy pól, przez które przejeżdżał robot, np. prezenty, renifer, lampki.
Zakodowane słowa
09.12.2022 - Zabawy w kodowanie w klasie 2bi, to doskonały pomysł na utrwalenie alfabetu i znalezienie ukrytych wyrazów. Dzieci nie tylko świetnie się bawiły, ale przy okazji nauczy się elementów programowania. Umiejętności logicznego myślenia, analizowania, formułowania poleceń są niezwykle przydatne na co dzień. Wszystko w ramach projektu #LaboratoriumPrzyszłości
Anna Moczyńska, Tamara Strzałkowska
08.12.2022 uczniowie na zajęciach koła matematycznego z klasy 2bi wykorzystali zestawy klocków konstrukcyjnych do ćwiczeń polegających na dodawaniu, sortowaniu i planowaniu i budowaniu przeróżnych konstrukcji.
FASHION DAY!
Uczniowie klasy 4ai gr.1 na ostatniej lekcji języka angielskiego wcielili się w modeli i fotografów. W ramach powtórzenia słownictwa związanego z tematami 'Clothes and possesions', każdy z uczniów musiał zapozować w swoim ulubionym ubraniu, trzymając w ręku ulubioną rzecz. Dodatkowo uczniowie wykonali zdjęcia wykorzystując aparat fotograficzny zakupiony w ramach #laboratoriumprzyszłości. Na koniec lekcji każdy uczeń napisał krótki opis swoich ubrań i przedmiotów.
Uczennice klasy IV b przy użyciu dyktafonu szkolnego przeprowadziły próbny wywiad z prowadzącą, przygotowując się do wywiadu do kolejnego numeru gazetki szkolnej.
Uczennice klasy 7b zapoznały się z instrukcją obsługi dyktafonu i przy jego użyciu przeprowadziły wywiad z prowadzącą w ramach dodatkowych zajęć z języka polskiego.
Dn. 01.12.2022r. uczniowie kl Ib na lekcji informatyki poszerzali swoją wiedzę na temat programowania. Wykorzystali do tego Photona zakupionego w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości. Zajęcia dostarczyły dzieciom wiele radości.
LISTOPAD
W dniu 29.11.2022 r. uczniowie klasy 6bi w trakcie lekcji informatyki odwiedzili szkolną pracownię #LaboratoriaPrzyszłości. Zapoznali się ze sprzętem jaki został zakupiony dla szkoły oraz sprawdzili, co wchodzi w skład każdego z zestawów.?? Najbardziej spodobała im się drukarka 3D oraz zestawy klocków LEGO
Uczniowie w ramach zajęć korekcyjno - kompensacyjnych doskonalili umiejętności w zakresie programowania. W tym celu wykorzystali grę Scottie Go.
Karuzela uczuć!
Na zajęciach rewalidacyjnych uczeń wykonywałćwiczenia kształtujące umiejętność nazywania, wyrażania swoich emocji oraz szanowania emocji innych. Zastosowano elementy kodowania w ramach projektu #LaboratoriumPrzyszłości na zajęciach indywidualnych.
14.11.2022 r. na geografii uczniowie tworzyli fotomapę parku im. T. Kościuszki. Na zajęciach terenowych wykonywali zdjecia różnych miejsc i obiektów, a podczas lekcji w szkole umieszczali je na narysowanej mapie w odpowiednim miejscu. Mieli również za zadanie rozpoznać, znajdujące się na fotografiach obiekty.
10 listopada 2022 r. klasa IV ai przeniosła się do magicznej Akademii Pana Kleksa i uczestniczyła w niezwykłej lekcji kleksografii. Uczniowie tworzyli swobodne teksty do przygotowanych przez siebie kleksów. Wszyscy wykazali się ogromną kreatywnością. W ten sposób powstały krótkie wierszyki oraz teksty, które młodzi autorzy zaprezentowali na forum klasy. W trakcie lekcji uczniowie korzystali z kamery i aparatu fotograficznego z #LaboratoriumPrzyszłości.
Dnia 10.11.2022r. uczniowie klasy 8bi, którzy uczęszczają na zajęcia dodatkowe z języka angielskiego, rozwiązywali zadnia egzaminacyjne. Jednym z zadań były reakcje językowe (to część egzaminu ósmoklasisty, która polega na sprawdzeniu znajomości wyrażeń i zwrotów używanych w codziennych sytuacjach).
Uczniowie musieli zakodować Photona, tak aby poprawnie ułożyć puzzle, które były rozłożone na macie.
Poradzili sobie znakomicie!
Na zajęciach rewalidacji 10.11.2022 r. uczeń pracował z zestawem zawierającym mikrokontroler. Dzięki temu możliwe było kształtowanie elementów kompetencji infotmatycznej.
W dniu 09.11.2022 r. klasa III bi uczestniczyła w zajęciach matematycznych rozwijając umiejętność mnożenia z wykorzystaniem robota Photon w ramach Programu "Laboratoria Przyszłości". Akcja jest inicjatywą Ministerstwa Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Jej celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów szkół podstawowych.
Trzecioklasiści mieli okazję utrwalić znajomość tabliczki mnożenia oraz sprawdzić stopień jej opanowania. Zadaniem uczniów było zaprogramowanie trasy robota Photona na planszy w taki sposób, aby wskazał obliczone przez nich iloczyny. Dodatkową trudnością było ustalenie alternatywnej trasy robota do wyniku działania.
Ta niecodzienna i przyjemna forma nauki, bardzo spodobała się uczniom i zachęciła do dalszych ćwiczeń w liczeniu.
Na zajęciach przyrody uczniowie wykorzystali swoje umiejętności kierowania Photonem do prawidłowego rozpoznawania gatunków drzew w Polsce. Informatyka wkroczyła w tematykę przyrodniczą.
Dnia 4 listopada 2022 roku klasa VIIIBi na lekcji języka polskiego prezentowała samodzielnie wykonane lapbooki na podstawie lektury obowiązkowej pt. "Kamienie na szaniec" autorstwa Aleksandra Kamińskiego. Lapbook to "książka na kolanach", czyli forma kreatywnego zaprezentowania informacji na określony temat. Przeważnie jest to teczka, większa kartka z możliwością składania, w której w formie wykresów, otwieranych kopert czy okienek, rysunków, fotografii oraz ruchomych elementów przekazuje się wybrane treści. Zdecydowanie taka forma góruje nad klasycznym słowem pisanym, ponieważ wzbudza ciekawość i motywuje do odkrywania ciekawostek oraz do ich gromadzenia. W pracach uczniów można było odnaleźć właściwie wszystko: zagadki, quizy, terminy, ważne daty, elementy świata przedstawionego, zdjęcia, rysunki. Świetnie sprawdziły się obrotowe koła, składane elementy czy otwierane skrytki. Uczniowie włożyli dużo pracy w stworzenie swoich lapbooków. Ósmoklasiści pracowali w parach, grupach lub samodzielnie. Niezależnie od ilości osób w zespole, efekt był niesamowity. Lapbooki były doskonałym sprawdzianem, co uczniowie zapamiętali z lekcji, a także doskonałą zabawą, odkrywającą ich pomysłowość.W trakcie prezentacji prac uczniowie wykorzystali aparat fotograficzny z #LaboratoriumPrzyszłości.
Na zajęciach korekcyjno- kompensacyjnych 03.11.22 uczniowie rozwijali kompetencje informatyczne, wykorzystując zestawy informatyczne do układania ciągu poleceń.
Na zajęciach rewalidacyjnych 03.11.22, 04.11.22 dzięki pracy z klockami konstrukcyjnymi uczniowie mogli rozwijać zaangażowania oraz rozpoznawanie złożónych problemów o rożnym stopniu trudności.
PAŹDZIERNIK
Dnia 28.10.2022r. uczniowie klasy 8ai, gr.1 podczas zajęć z języka angielskiego przypomnieli sobie zasady stopniowania przymiotników. Dodatkowo lekcja odbyła się z wykorzystaniem sprzętu otrzymanego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
27.10 .2022 na zajęciach rewalidacji klocki zakupione w ramach programu laboratoria przyszłości były podstawą do ćwiczeń kreatywności i wytrwałości.
27.10.2022 Na zajęciach korekcyjno- kompensacyjnych przy pomocy klocków konstrukcyjnych uczniowie wykonywali ćwiczenia mające na celu usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego i słuchowego. Bardzo się zaangażowali w wykonywane zadanie.
Fotorelacja z lekcji polskiego
Dnia 27 października br. uczniowie klasy VAi tworzyli makiety miejsca akcji Chłopców z Placu Broni. Lektura Ferenca Molnara okazała się dla piątoklasistów wspaniałą inspiracją do takiej pracy. Ustaliliśmy, gdzie dokładnie znajdował się Plac Broni, następnie przeanalizowaliśmy jego schemat. Po stacjach zadaniowych przyszedł czas na twórczą pracę. Tworzenie makiety na podstawie lektury sprawiło klasie wiele radości, pracowali z ogromnym zapałem. Uczniowie w trakcie pracy selekcjonowali przydatne im informacje, ćwiczyli orientację w przestrzeni oraz rozwijali wyobraźnię.
Po zakończeniu pracy piątoklasiści stworzyli klasową wystawę i zrobili zdjęcia wykonanym makietom, aby zaprezentować je na gazetce ściennej na korytarzu szkolnym. Uczniowie wykorzystali sprzęt z Laboratorium przyszłości.
Kodowanie na przyrodzie
20.10.2022 na lekcji przyrody uczniowie klasy czwartej posłużyli się Photonem, aby odtworzyć "wędrówkę Słońca po niebie"
Zajęcia z dyktafonem
20.10.2022 na lekcjach języka angielskiego uczniowie klas szóstych zapoznali się z możliwością wykorzystania dyktafonu. Mogli usłyszeć wypowiadane przez siebie słowa, ocenić wymowę. Ćwiczyli oferowanie pomocy, proszenie o pomoc, dziękowanie za pomoc.
Matematyka z robotem
13.10.2022 na zajęciach korekcyjno- kompensacyjnych utrwalali tabliczkę mnożenia kierując robota Photon w miejsce z odpowiednim wynikiem .
Obwody elektryczne
10.10.2022 i 12.10,2022r uczniowie klas ósmych na lekcji fizyki wykonawali obwody elektryczne. Dzięki #LaboratoriumPrzyszłości każdy miał możliwość zbudowania układu elektrycznego na podstawie schematu.
Z przebiegających doświadczeń uczniowie mogli zauważyć, że jeśli w dobry sposób połączy się baterie z żarówką za pomocą przewodu to lampka się zaświeci. Większość osób z klasy była zafascynowana tym, w jaki sposób i w którym momencie żarówki się spalały.
Przygoda z aparatem
10.10.2022r Uczniowie z klasy 3ai wcielili się w młodych fotografów. Poznali obsługę aparatu fotograficznego i wykonywali pierwsze zdjęcia. Poradzili sobie doskonale.
Wprowadzenie do programowania
07.10.2022 uczniowie klas czwartych poznali elementy programowania, kodowania. Posłużył im do tego robot Photon.
Edukacja i zabawa
07.10.2022 Klasa 3ai utrwalała zasady ortograficzne z użyciem Photona. Nauka nie musi być nudna.
06.07.2022 na zajęciach korekcyjno- kompensacyjnych uczniowie ćwiczyli koncentrację uwagi oraz rozwijali wyobraźnię.korzystając z klocków konstrukcyjnych zakupionych w ramach programu Laboratoria przyszłości
W ramach programu: ,,Laboratoria przyszłości". 4 października 2022 r odbyły się zajęcia rewalidacyjne pod opieką pani Bożeny Świgoń. Temat lekcji: Klocki Lego jako doskonałe połączenie edukacji i zabawy. Uczeń bawiąc się klockami tworzył bardzo skomplikowane konstrukcje. Budował według określonego wzoru. Trenował koncentrację, zdolności pamięciowe. Ponadto chłopiec był bardzo poruszony cała zabawą, rozwiązywał problemy, uczył się cierpliwości.
WRZESIEŃ
Dzień Podróżnika, Dzień Języków Obcych
Z okazji Dnia Podróżnika i Dnia Języków Obcych w naszej szkole odbył się konkurs geograficzno- językowy o tematyce "Ucz się języków, poznawaj świat". Uczniowie klas ósmych rywalizowali ze sobą, wykazując się znajomością języka angielskiego, niemieckiego, a także położenia państw w Europie. Jednym z zadań było również zaprojektowanie robota Photon, tak aby dojechał po planszy w odpowiednie miejsce.
Organizacja ruchu drogowego
Na dzisiejszej lekcji techniki klasa 4ai wybrała się na krótką, ale jakże pouczającą wycieczkę. Podczas lekcji w plenerze dzieci poznały budowę drogi oraz organizację ruchu w pobliżu szkoły. Na koniec uczniowie udokumentowali swoją lekcję na zdjęciach. Wszystko to dzięki cyfrowemu aparatowi fotograficznemu, który został zakupiony dla szkoły w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.
Kodowanie z Laboratorium Przyszłości
26.09.2022 uczniowie klasy 2ai, podczas zajęć rozwijających koła matematycznego, korzystali z zakupionego, dzięki projektowi "Laboratorium przyszłości" robota edukacyjnego Photon. Dzieci za pomocą symboli układały kody, a następnie obserwowały, czy robot poprawnie wykonuje polecenia.
Jak zmierzyć siłę
Do czego służy siłomierz? Jak zmierzyć siłę? Na takie pytania odpowiadali siódmoklasiści, którzy rozpoczęli naukę fizyki. Na lekcjach skorzystalli z zestawu Siły i oddziaływania zakupione w tamach projektu Laboratoria Przyszłości
Język angielski na geografii
14.09.2022 Na lekcji geografii uczniowie pod opieką p. Anny Rudny i p. Katarzyny Zajac- Brodeckiej poznawali nazwy kierunków geograficznych, po polsku i angielsku. Następnie wykorzystali swoją wiedzę do sterowania robotem Photon.
Poznajemy właściwości materii
08.09.2022 Na lekcji chemii, uczniowie z klas siódmych, korzystając z zestawu Labolab zakupionego w programie Laboratoria Przyszłości, poznawali właściwości substancji. Projektowali i przeprowadzali doświadczenia na podstawie instrukcji i materiaów edukacyjnych.
Badanie Photona
W klasach siódmych realizowane są zajęcia z wykorzystaniem sprzętu otrzymanego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości . Pierwsze lekcje fizyki z wykorzystaniem robotów?? Photon odbyły się przy omawianiu tematu: wielkości fizyczne, jednostki i pomiary. Uczniowie mierzyli robota, dane wpisywali do tabeli, a następnie przeliczali jednostki. Dużym plusem było zaktywizowanie i zaangażowanie wszystkich uczniów
Utrwalamy ważne chwile
Inauguracja roku szkolnego już za nami. Korzystając z aparatu zakupionego w ramach programu Laboratoria przyszłości, można było utrwalić oficjalną część na sali gimnastycznej oraz spotkanie w klasie.
2021/2022
Podróż Photonem po Europie
14.06.2022 na lekcjach geografii uczniowie klas szóstych programowali trasę robota (zakupionego w ramach projektu "Laboratorium przyszłości") do krajów sąsiadujących z Polską i ich stolic. Wykorzystanie elementow informatyki wiązało się to również z utrwaleniem wiadomości o kierunkach geograficznych i umiejętnością korzystania z mapy.
Śladami radomskiego przemysłu
W czerwcu, na lekcjach geografii uczniowie klas siódmych w ramach lekcji "Radom- moja mała Ojczyzna", poznawali symbole radomskiego przemysłu umieszczone w różnych miejscach w mieście. Dzięki aparatowi zakupionemu dzięki " Laboratorium przyszłości" można było utrwalić widziane obiekty.
,
Lekcja języka polskiego z photonem
Dnia 11.05.2022r. uczniowie klasy 8b wzięli udział w zajęciach realizowanych w ramach projektu "Laboratorium przyszłości". Głównym celem lekcji było utrwalenie treści lektur obowiązkowych do egzaminu klas ósmych. Uczniowie bardzo chętnie podejmowali działania zaplanowane przez nauczyciela i zgodnie uznali, że taki sposób utrwalania wiedzy jest dla nich bardzo interesujący.
Programowanie z Laboratorium przyszłości
06.05.2022r. podczas ostatnich zajęć informatyki oraz języka angielskiego uczniowie klasy 5bi mieli możliwość rozwijać bardzo ważną i pożądaną umiejętność jaką jest programowanie. A to wszystko dzięki robotowi edukacyjnemu Photon, który szkoła pozyskała dzięki inicjatywie edukacyjnej #LaboratoriaPrzyszłości realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Roboty edukacyjne to doskonały sposób na wspieranie rozwoju dziecka już od najmłodszych lat życia. Mogą one wspomagać zarówno kompetencje językowe czy umiejętności społeczne, jak i przybliżać bardziej złożone zagadnienia, na przykład podstawy programowania.
Zajęcia rewalidacyjne z wykorzystaniem klocków Lego
Kreatywne zajęcia rewalidacyjne w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości z wykorzystaniem LEGO education BricQ, podczas których uczeń współpracuje, eksperymentuje kształtuje wyobraźnię i myślenie rozwija motorykę małą ,doskonali kompetencje społecznie.
Tamara Strzałkowska
Ładujemy baterie
Otrzymaliśmy już część produktów, uczniowie zapoznawali się z nowymi pomocami dydaktycznymi, rozpakowywali zestawy w tym klocki Lego oraz robota Photon
|
|
|