Opis | Cele

Niniejszy projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Wspólnoty Europejskiej w ramach programu Socrates Comenius. Treści samego projektu lub materiałów nie odzwierciedlają stanowiska Komisji Europejskiej czy Agencji Narodowej w danej sprawie, a w związku z tym ani Komisja Europejska, ani Agencja Narodowa nie ponosi za nie odpowiedzialności.


Projekt obejmuje poznawanie miejscowego dziedzictwa kraju oraz krajów partnerów. Celem projektu jest kształtowanie systemu wartości uniwersalnych w kontaktach wzajemnych, kształcenie umiejętności porozumiewania się mimo różnic kulturowych i językowych poszczególnych narodów. Współpraca trwa już 3 lata i zakończy się prezentacją wspólnego dorobku szkół partnerskich. Będą to filmy dokumentujące zwyczaje i tradycje każdego regionu, foldery tematyczne, prezentacje komputerowe, plakaty, albumy ze zdjęciami, różne formy sceniczne itp. Rozpowszechniamy w środowisku lokalnym efekty naszej działalności, komunikujemy się z partnerami z wykorzystaniem poczty elektronicznej. Włączyliśmy w realizację projektu działające w szkołach Kluby Europejskie.

Pierwszy rok objął zwyczaje i tradycje kultywowane w naszych szkołach dotyczące bezpośredniego otoczenia. W drugim roku rozszerzyliśmy zakres naszych zainteresowań na teren całego miasta. W ostatnim roku zajęliśmy się szerzej regionami, które zamieszkujemy. Wymiana doświadczeń i nabyte umiejętności podczas realizacji projektu SOCRATES COMENIUS zaowocowały trwałą współpracą pomiędzy naszymi szkołami.

 Do góry

 

Cele projektu:

1. Podnoszenie świadomości uczniów w zakresie potrzeby poznania dziedzictwa kulturowego swojego regionu z zachowaniem tożsamości lokalnej.

2. Poznanie tradycji, zwyczajów i kultury własnych regionów.

3. Dostrzeganie i rozumienie symboli charakteryzujących poszczególne narody i regiony.

4. Budzenie aktywności poznawczej przez samodzielne poszukiwanie i gromadzenie oraz opracowywanie materiałów.

5. Budzenie aktywności twórczej przez przygotowanie inscenizacji i innych wytworów artystycznych.

6. Kształcenie umiejetności porozumiewania sie w jezykach obcych w kontaktach listowych, bezpośrednich i poprzez pocztę elektroniczną.

7. Promowanie współpracy miedzy szkołami partnerskimi.

Do góry